Vihrava Sardinija

januar 5, 2016

Sardinijo sva že nekajkrat preložila, saj so se cene trajektov leta 2012 dvignile iz 150€ na 300 € za avto + dve osebi. Cena je postala za dva študenta previsoka. Tako je morala Sardinija počakati vse do 2014 .

Na trajekt za Sardinijo se lahko vkrcate na različnih pristaniščih. Po najinem mnenju za slovence najbolj praktično pristanišče v Livornu, iz Ajdovščine oddaljen približno 5 ur z avtom. Rezerviran sva imela nočni trajekt. Priporočava, da si vso potrebno prtljago ki jo imate namen uporabljati na ladji, pripravite že pred vkrcanjem. Avtomobile namreč stisnejo zelo skupaj in osebje preganja, da se potniki čimprej odstranijo iz vozil. Med vožnjo je dostop do avtomobilov onemogočen. PS: Klima na trajektu dela na polno, vzemite s seboj torej tudi kakšno rezervno pregrinjalo, saj je spanje na mrzlem zelo neprijetno :). Prvič v življenju sva na trajektu imela rezerviramo kabino kar naju je prišlo 20€ več, se pa je izkazalo za zelo dobro odločitev. Veliko lažje je bilo prespati tistih 8 ur vožnje kot na palubi, kjer sva običajno bivala. Tako da sva se lepo naspala za naslednji dan . Plula sva s trajektno družbo Sardinia Ferry, ista trajektna družba kot sva jo imela za na Korziko štiri leta prej. Karte sva naročila preko interneta na Corsica ferry saj je to najenostavnejši način ; naročiš – plačaš – natisneš- pokažeš – vkrcaš. Če imaš srečo lahko dobiš tudi kakšno kombinacijo cenejših vozovnic.

_MG_4461 _MG_3356

Zjutraj sva se izkrcala v pristanišču Golfo di Arranci in nadaljevala na sever Sardinije kjer sva si poiskala kamp v mestu. V lahkem otoškem ritmu sva se podala naprej proti Costa Smeraldi, reklamirana kot najlepša plaža na Sardiniji. Žal na naju ni naredila kakšnega posebnega vtisa. Ustavila sva se še v naselju prvih prebivalcev na Sardiniji. Nurage- prva naselja so se začela graditi 1900 let pred našim štetjem. Ostale so le še ruševine, ki pa jih lokalni prebivalci potrpežljivo vzdržujejo.

_MG_3405 _MG_3407 _MG_3408 _MG_3409

 

Odpravila sva se proti severu otoka in tam našla zelo zanimivo vzpetino s posebnimi kamnitimi strukturami – znamenito Roccia del l’Orso. Apnenčaste skulpture je narava izoblikovala z vetrom in vodo. Glavna značilnost je kamniti medved. Tako parkirišče pod hribom kot tudi ogled sta plačljiva.

_MG_3450 _MG_3445 _MG_3428

Kampirala sva v velikem kampu Camping Village Laguna Blu v mestu Alghero, velik in lepo urejen kamp z veliko senčne lege. Na reklamnem panoju v kampu sva opazila tudi, da ima kamp rezerviranih nekaj sedežev na ladjici, ki vozi do svetovno znane Neptunove jame. Ker je ravno ta ladjica morala na nujno intervencijo – nahajala se je najbližje potapljajoči se drugi ladij – sva našla drugega ponudnika. Plovba traja približno 30 min do samega vhoda v jamo. V jami je voden ogled, ki traja kakšnih 15 min. Do jame je možen dostop tudi s ceste po betonskih stopnicah, ki vodijo do istega vhoda v jamo.

 

_MG_3637_MG_3631

_MG_3633_MG_3612

_MG_3636 _MG_3558
V Oristanu sva iskala v vodiču DK EYEWITNESS TRAVEL opevano riževo plažo. Na najino presenečenje sva našla kamp, tik ob znani plaži – Kamp Camping is arutas. Sicer povprečen bolj lokalnim namenjem kamp pavšalistov se je v najin spomin vtisnil predvsem po slovenskem paru, ki sva ga v kampu slučajno spoznala. Ob pivi in piškotih smo malo pokramljali in si izmenjali popotniške informacije. Naslednje jutro sva se odpravila peš do pet minut oddaljene – sicer dokaj oblegane – zelo lepe riževe plaže.

_MG_3866_MG_3885_MG_3888_MG_3886_MG_3858_MG_3919

V vodiču sva prebrala da so v bližini starodavne terme Tharros  izpred 9. stol. pred n. št. Žal so danes vidni le še ostanki stebrov in celoten vodovod kateri je zbiral vso deževnico iz okolice hriba. S seboj vzemite sončno kremo in vodo saj na celotnem območju ni sence in če se tako kot midva, tja odpravite ob najvišjem soncu zna biti ogled kar malce naporen. Zelo nama je žal, da sva pozabila s seboj vzeti kopalke, saj so bližnje plaže izgledale fenomenalno in redko obljudene.

_MG_3823 _MG_3781 _MG_3835

_MG_3791  _MG_3763

Najino potovanje sva nadaljevala proti največjim sipinam Sardinije, ki se nahajajo ob izlivu reke Piscinas  Do plaže vodi makadamska cesta katera je tako zdelana da ob mali hitrosti misliš, da ti bo armaturno ploščo vrglo v naročje. Vsi domačini te prehitevajo in samo mislil sem si, kako more šele tresti ob višji hitrosti. Vendar sem se krepko motil. Ko sva pospešila na 40 km/h se je tresenje umirilo. Do plaže se pelješ mimo opuščenih rudnikov in tovarn, iz katerih kukajo krošnje dreves, na vhodih pa se nabirajo kupi peska, ki jih veter nosi iz sipin v notranjost. Ob prihodu na cilji sva bila kar malo razočarana saj je nas je na ogromni plaži pričakala rdeča zastava. Ta je naznanila, da danes ne bo nič iz plavanja saj je bila plaža zaprta zaradi previsokih valov. Niti surferjem niso pustili do vode.

_MG_4011 _MG_4009 corrected 4 _MG_3953 _MG_3949 _MG_3973 _MG_3977

Pot sva ponovno nadaljevala čez makadam tokrat z malo večjo hitrostjo. Namenjena sva bila proti glavnemu mestu Cagliari . Ustavila sva se 30 min pred Cagliarijem v čisto novem kampu katerega so ravno odprli in še urejali – Camping Flumendosa

V tem kampu sva se kljub drugim planom bila prisiljena ustaviti malo dlje časa. Naslednji dan zjutraj sva, ravno namenjena k odkrivanju okoliških znamenitosti in plaž, obstala na mestu, saj nama avto ni in ni hotel vžgati. Nekaj časa sva verglala in ugotavljala kaj bi lahko bilo. Očitno je razburljiva makadamska pot do sipin terjala svoj davek. Polni idej so se nemudoma okrog nas zbrali uslužbenci kampa in sosednji kampiraši. Nemška družina nama je priskočila na pomoč z vžigalnimi kabli, vendar tudi to ni pomagalo. Ponovno sva za pomoč klicala Triglav asistenco, ki so nam organizirali avtovleko, kolikor hitro je to pač mogoče na italjanskem otoku. Po nekaj ur čakanja nas je prijazni gospod iz avtovleke naložil in odpeljal do glavnega mesta Cagliari. Ker je bil ravno čas kosila smo morali čakati še na odprtje delavnice. Živčna sva odšla še midva peš na kosilo. Čez dve uri sva se vrnila in na dvorišču zagledala najin avto, ki je bil na najino veliko presenečenje vžgan, a delal je le na zelo velikih obratih. Izkazalo se je, da naj bi bil problem v nekem nedeljujočem senzorju. Na nadomestni kos iz Francije sva morala čakati dva dneva, takrat pa koristila drugo storitev Triglav asistence – izposoja nadomestnega avtomobila za čas popravila. Na letališču v Cagliarju sva prevzela čisto nov bel Ford C max z le 1000 prevoženimi km.

_MG_40721 _MG_4081

_MG_4098 _MG_4100

_MG_4101 _MG_4107 _MG_4117

_MG_4106 _MG_4132

Z našim avtom v popravilu v Cagliariju se nisva želela odpraviti preveč naprej po poti, saj sva morala nadomestni svto vrniti nazaj na letališče, čas popravljanja najinega avta pa je bil ocenjen na dobre tri dni. Ker je bil eden izmed vzdrževalcev v kampu iz mesteca Villasimius in ni mogel prehvaliti čudovitih plaž v okoliščini, sva se odločila, da spakirava kamping opremo, ki nama je ostala in se odpraviva v 60 km oddaljeni kraj na jugu Sardinije. Tako plaže kot okolica so tam res zelo lepe. So pa žal tipični letališki kampi, torej se večina gostov deli med dolgoletne kampiraše, ki imajo okrog svoje prikolice že vrt z ograjo, ali pa večje skupine italjanskih in angleških šolarjev z enakimi šotori in zanimivimi pivskimi navadami. Plaže so lepe in peščene, morje pa toplo, prijetno za kratek oddih od dolgih voženj.

Ko sva se po dveh dneh končno lahko vrnila po avto, se je izkazalo, da je naročen kos sicer prispel, ampak ni bil pravi. Na avtu torej praktično ni bilo popravljeno nič, so pa mehaniki le dosegli, da se je dokaj zanesljivo vžigal. Ker sva imela trajekt na drugemu koncu otoka že čez dobra dva dni sva se kar odpeljala in upala, da prideva do doma. Ta strah se je pozneje izkazal za neutemeljen. Ugotovila sva namreč, da je verjetno za vse bila kriva ‘slaba nafta’, ki sva jo tankala nekje v visokogorju, saj se je avto nemudoma normalno vedel, ko sva dotočila nekaj nafte na drugi bencinski postaji (doma potem popravila sploh nisva naredila, saj se problem ni več pojavil, so pa nas o ‘nekvalitetni’ nafti podučili tako vzdrževalci kampa, kot tudi mehaniki zato ocenjujeva, da je to zaradi otoške lege morda kar pogost pojav. Svetujeva tankanje v večjih mestih ali bencinskih črpalkah ob večjih cestah.). Sledila je le še pot po vzhodni obali do Olbije, kjer sva se vkrcala na trajekt do Livorna.

_MG_3689_MG_4249

_MG_3690_MG_3714

_MG_3859_MG_3860

_MG_4253_MG_4342

_MG_4343_MG_4345

_MG_4351_MG_4422

_MG_4450_MG_4451

_MG_4454_MG_4455

_MG_4459_MG_4461

Dopust na Sardiniji sicer ocenjujeva kot lep, predvsem zaradi izjemno toplih in gostoljubnih ljudi, vendar vsakemu predhodno priporočava ogled Korzike, saj le-ta na manjšem prostoru združuje vse pozitivne pokrajinske lastnosti Sardinije in je še posebej priročna za kampiraše saj so kampi cenejši in bolj pogosti.

More about jlev